PEG sonrası beslenme nasıl olmalı?


Hastanız dil hareketleri yavaşlayana dek ağzından tatsın. Ama taneli yemekler risktir dikkat edin. Güçlü bir blendırla süzme ihtiyacı duymadan yemekleri  püre haline getirebilirsiniz. Sadece mama hastaya kilo aldırmaz. Muhakkak mama kullanın vitaminlerinden yararlanın ama günde 1 öğün mama yerine yemek verin bu da sindirim için öğle veya ikindi vakti olsun. Çorba ya da sebze yemeğinin içine et tavuk dahil besleyici her şeyi koyup blenderdan çekin. Akışkan bir halde ve ılıkken şırınga ile pegden verin. Biz pilav, hamurlu yiyecekler vermiyoruz.
2 şırınga yemek verin yarım ya da 1 şırınga su verin 15 dak bekleyin.. Sonra tekrar 2 şırınga yemek ve su verin. Pegde yemek donmasın.
Yemek ve mama desteğiyle hastanızın direnci yükselecek ve kilo alacak. Vücudu toparlanınca halsizlik hissetmeyecek ve mutlu olacak..
Günde 2 lt kadar su verin özellikle gece mama torbalarından kullanarak sabaha kadar damla damla su gitmesi böbreklerini rahatlatır ve idrar yolu sıkıntısı çekmezsiniz…
Bizim mama şişelerimiz böyle. Serum seti gibi mama hortumumuz var yavaş yavaş damla damla gönderiyoruz mamayı. Arkadaki şeffaf torbada mama torbası olarak geçiyor ayni serum hortumu gibi yine. Onda sürekli suyumuz var mamayı çıkarınca gece gündüz 2lt tamamlıyoruz suyu. Suyu az verdiğimizde idrar rengi hemen koyulaşıyor ve böbrekleri sancıyor derisi pul pul oluyor. Hastaya suyu muhakkak yeterince verelim. 
Torbada budur 1litrelik gayet kullanışlı. Mamanızın seti yoksa mama ve suyu ayni poşeti sıcak suyla temizleyerek kullanabilirsiniz. (şırıngayla mama verenleri görüyorum hastada şişkinlik yaratabiliyor)
Son olarak ara sıra  (şeker sorununuz yoks) küçük kavanoza meyveler doğrayın küçük küçük ve blanderdan geçirin katıysa çok az sut koyarak sıvılaştırın. Kışın vücut direncimizi meyveyle güçlendirelim.
Hastanız acıktığı esnada yemeğiniz hazır değilse bir yumurtayı haşlayıp çorbayla karıştırarak verebiliriz doyurucu oluyor…

(Semra Polat teşekkür ederim)

Aşağıdaki tarifler de pamuk annesine bakan Derya kızımızdan 

Pamuk annemin bugünkü ara öğününde bahçemizdeki dut ağacından karadut suyu ve akşam yemeğinde taze fasulye ile cacık vardı.😊
5 yıl önce anneciğim tek bir şartla PEG takılmasını kabul edeceğini söyledi; mama vermeyecek,evdeki yemek,çorba,meyve suyu vs. ile beslenmesini sağlayacaktım.Nitekim öyle de oldu.O gün bugündür bizim hatun mama nedir bilmedi,biz ne yediysek onla beslendi.Beslenme saatlerini kendi belirledi,o gün ne pişeceğine o karar verdi.Hangi meyve suyunu istediyse o taze taze sıkıldı veya püre yapıldı.☺
Merak edenler ve aynı yöntemi kullanmak isteyenler için annemin bir günlük yemek programını şöyle özetleyebilirim:
Kahvaltı: 1 kupa sütle birlikte blenderdan geçirilmiş kek veya bisküvi veya muz veya hurma veya kurabiye.Bunun yerine 1 kupa çayın içine bal,peynir,tereyağı,zeytin ve ekmek koyup blenderdan geçirebilirsiniz.Mükellef bir kahvaltı bence.😉
Öğlen: İçine bir dilim ekmek konarak blenderdan geçirilmiş herhangi bir çorba.
Ara Öğün: taze sıkılmış veya blenderdan geçirilmiş mevsim meyvesi.Bitkisel çaylar da fena olmaz.
Akşam yemeği: içine bir dilim ekmek konarak blenderdan geçirilmiş herhangi bir sulu et veya sebze yemeği yanında yine blenderdan geçirerek yapılmış cacık veya salata veya turşu veya yoğurt.
Haaa…Bir de unutmadan şunu diyivereyim; hastalarımızın ağzına 1-2 çay kaşığı meyve suyu veya çay verirsek hem tat almalarını sağlarız hem de ağız kuruluğunu önlemiş oluruz. Şimdilik benden bu gadder,hadi size kolay gele.🤗

PEG sonrası beslenme nasıl olmalı?’ için 12 yanıt

  1. benim çocuğum 7 yaşında ve yatalak ,ağızdan beslemek çok zorlaştı mideden peg açtırmaya çok korkuyorum ne gibi öneriniz olur lutfen yardımcı olun

    Beğen

  2. benim çocuğum 7 yaşında ve yatalak ,ağızdan beslemek çok zorlaştı mideden peg açtırmaya çok korkuyorum ne gibi öneriniz olur lutfen yardımcı olun

    Beğen

  3. benim çocuğum 7 yaşında ve yatalak ,ağızdan beslemek çok zorlaştı mideden peg açtırmaya çok korkuyorum ne gibi öneriniz olur lutfen yardımcı olun

    Beğen

  4. çok teşekkürler verdiğiniz bilgiler için.Bir aydır anneme bir kutu mama vermedim peg takıldığından beri ev usulü besliyorum.Geçmiş olsun hepimize.

    Beğen

  5. çok teşekkürler verdiğiniz bilgiler için.Bir aydır anneme bir kutu mama vermedim peg takıldığından beri ev usulü besliyorum.Geçmiş olsun hepimize.

    Beğen

  6. çok teşekkürler verdiğiniz bilgiler için.Bir aydır anneme bir kutu mama vermedim peg takıldığından beri ev usulü besliyorum.Geçmiş olsun hepimize.

    Beğen

  7. Merhabalar benimde babam 2 ay yogunbakım süresinde sonra peg ile tanıştı ama doktorumuz mamayla beslenecegini söyledi yeterli oluyomuş bende ek bişeler vermek istiyorum ama bilmiyorum yardımcı olursanız çok sevinirim ne vermeli nekadar vermeli.

    Beğen

  8. Merhabalar benimde babam 2 ay yogunbakım süresinde sonra peg ile tanıştı ama doktorumuz mamayla beslenecegini söyledi yeterli oluyomuş bende ek bişeler vermek istiyorum ama bilmiyorum yardımcı olursanız çok sevinirim ne vermeli nekadar vermeli.

    Beğen

  9. Merhabalar benimde babam 2 ay yogunbakım süresinde sonra peg ile tanıştı ama doktorumuz mamayla beslenecegini söyledi yeterli oluyomuş bende ek bişeler vermek istiyorum ama bilmiyorum yardımcı olursanız çok sevinirim ne vermeli nekadar vermeli.

    Beğen

Yorum bırakın